Rok 2021 to prawdziwa petarda jeśli chodzi o pojawienie się nowinek na rynku elektromobilności. Na przestrzeni roku w wielu salonach pojawią się nowości, pośród których każdy znajdzie coś dla siebie. Nie ważne, czy poszukujesz przestrzennego, rodzinnego SUV-a, czy może sprytnego samochodu elektrycznego do miejskich wojaży, mnogość ofert może przyprawić o niemały zawrót głowy.

Audi E-TRON GT

To jeden z tych modeli, które są najbardziej wyczekiwane. Samochód wyposażono w 590 KM, a setkę osiąga zaledwie w 3 sekundy. Zasięg projektu to około 450 kilometrów. Audi idzie jak burza i e-tron doczeka się nieco mniejszych braci: Q4 e-trona oraz Q4 e-trona Sportback.

BMW iX3, BMW i4, BMW iX

BMW iX3 miało już swoją premierę, jednak do salonów trafi dopiero w tym roku. Czym się wyróżnia? Napęd 286 KM, pojemny akumulator o pojemności 80 kWh, który ma wystarczyć na około 460 km. Po za tym na rynku mają pojawić się aż dwie nowości od BMW. BMW i4, którego zasięgi wynoszą 600 km, setkę osiąga w 4 sekundy, a prędkość maksymalna oscyluje w granicach 200 km/h. Z kolej BMW iX to pojemny SUV, który wyposażony został aż w dwa silniki, w sumie o mocy 500 KM, dzięki czemu setkę osiąga w około 5 sekund. Szacowany zasięg wynosi 600 km. Premiera planowana jest pod koniec 2021 roku.

Citroen e-C4

Samochód elektryczny, który z powodzeniem może aspirować do klasy crossoverów. Elektryk powstał na płycie podłogowej EMP1, która znana jest już między innymi z Peugeota e-208 czy Opla Corsy. Co to oznacza w praktyce? Silnik o mocy 136 KM oraz akumulator o pojemności 50 kWh. Szacowany zasięg tego samochodu wynosi 350 km.

Cupra el-born

Najmłodsze hiszpańskie dziecko koncernu Volkswagen. Marka Cupra wprowadza do swojej oferty pierwszy samochód elektryczny. Model El-born to hot hach, który bazuje na płycie podłogowej MEB, która znana jest już z Volkswagena ID. Czego można się spodziewać? Niezwykle przestrzennego wnętrza, a jednocześnie zwrotności auta miejskiego. Osiągi owiane są jeszcze tajemnicą, jednak wiadomo, że przyspieszenie do 50 km/h będzie w 2,9 sekundy.

Dacia Spring

To prawdopodobnie jeden z najtańszych modeli samochodu elektrycznego w 2021 roku. Zasięg samochodu na pojedynczym ładowaniu ma wynieść 225 km w tzw. cyklu mieszanym. Napęd stanowi niewielki silnik o mocy zaledwie 45 KM. Ładowanie ma odbywać się prądem stałym o maksymalnej mocy 30 kW.

Elektryczny Fiat 500

Dostępny w trzech wariantach stylowy „maluch” prosto z Italii: 3-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy hatchback oraz cabrio. Niewielkie rozmiary samochodu zostały sprytnie połączone z silnikiem elektrycznym. Pojedyncze ładowanie ma starczyć na przejechanie 320 km.

Ford Mustang Mach-e

Chociaż od prezentacji auta minęło sporo czasu, do salonów trafi dopiero w 2021 roku. Maksymalny zasięg elektrycznego Mustanga ma wynosić aż 600 km. Dostępne są dwie wersje: z napędem na tył lub na cztery koła. planach marki znalazł się również model GT, który setkę ma osiągać w 3,5 sekundy.

Ioniq 5

Elektryk od Hyundaia, czyli crossover, który ma mieć 450 km zasięgu na pojedynczym ładowaniu. Wyposażony w silnik o mocy 313 KM, setkę osiąga w 5,2 sekundy. Całkowitą nowością ma być zamontowany na dachu panel słoneczny, który daje możliwość ładowania w zakresie 20-80% w zaledwie kwadrans.

Lexus UX300e

Pierwszy całkowicie elektryczny model od Lexusa. Dostępna jedna wersja wyposażona w silnik o mocy 204 KM, akumulator 54,3 kWh, dzięki czemu zasięg ma zapewniać przejechanie 360 km. Warto również podkreślić, że jest to jedyny samochód w 2021 roku, który oferuje możliwość szybkiego ładowania za pomocą  CHAdeMO.

Mercedes EQA, EQB, EQS

Model EQA będzie dostępny w trzech wersjach: 205, 272 i 340 KM oraz pojemnością akumulatorów w zakresie od 60 do 110 kWh. Ciekawostką jest fakt, że ogniwa pochodzą z polskiej fabryki, która zlokalizowana jest w Jaworze na Dolnym Śląsku.

Model EQB owiany jest tajemnicą. Wiadomo jednak, że będzie kuzynem kompaktowego SUV-a GLB> premiera przewidziana jest na jesień.

Model EQS to limuzyna od Mercedesa, która jednak nie jest elektryczną wersją Klasy S, ale zbudowanym od najmniejszych podstaw całkiem elektrycznym samochodem. Jedyne co wiadomo, że ma mieć imponujący zasięg nawet do 700 km.

Nissan Ariya

Elektryczny SUV dostępny będzie aż w pięciu wersjach i w zależności od wariantu zasięg ma wynieść od 360 do 500 km. Najbardziej zaawansowana wersja ma rozpędzać się do setki w 5,1 sekundy. Model będzie ładowany za pomocą CCS.

Opel Mokka

Model niestety nie zaskakuje niczym nowym. Podobnie do wcześniejszych modeli wyposażony został w silnik 136 KM oraz akumulator 50 kWh, co ma wystarczyć na przejechanie 324 km.

Renault Megane

Francuski elektryk z płytą podłogową CMF-EV, którą można spotkać również w Nissan Ariya. Akumulator 60 kWh ma zagwarantować przejechanie 450 km.

Na który elektryk najlepiej się zdecydować?

Propozycji jest na tyle dużo, że praktycznie każdy znajdzie coś dopasowanego do swoich potrzeb i preferencji. Wszystko zależy od tego czego aktualnie szukasz. Rodzinnego samochodu, który pomieści naprawdę wiele, czy kompaktowego elektryka wyłącznie do niedalekich, miejskich podróży. Zarys nowości w roku 2021 masz. Teraz czas, żeby poznać własne potrzeby i zdecydować się na któryś z przedstawionych modeli.